wtorek, 21 lipca 2015

Zapalenie pęcherza moczowego

Pojawienie się niedoboru żeńskich hormonów płciowych w okresie menopauzy jest przyczyną zmian w obrębie układu moczowo-płciowego. Doprowadza to do problemów z nietrzymaniem moczu, infekcji pęcherza moczowego oraz zapalenia miedniczek nerkowych. Dodatkowo stan zapalny sromu, dokuczliwe upławy, suchość pochwy może się pojawić przy bardzo silnym spadku estrogenów. Zmniejszona elastyczność mięśni, zwiotczenie tkanek, malejąca aktywność zwieracza cewki moczowej może być dokuczliwa i nie wolno doprowadzać do stanów przewlekłych. Nasilają się w tym okresie infekcje bakteryjne i grzybicze. Stosowanie kilkakrotnej terapii antybiotykowej tylko pogarsza stan i doprowadza do nawracających infekcji pęcherza moczowego. Na zapalenie pęcherza polecam:  
Para Protex- nadszedł czas na oczyszczanie pęcherza z bakterii. Pomoże Ci w tym, w 100% pochodzenia naturalnego preparat Paraprotex, w którego skład wchodzą specjalnie dobrane rośliny o właściwościach bakteriobójczych i oczyszczających. Stosowanie : Opakowanie ParaProtexu zawiera 100 tabletek. Kuracja trwa do końca opakowania. Tydzień kuracji Rano Południe Wieczór 1 Tydzień 1 0 1 2 Tydzień 1 1 1 3 Tydzień 1 2 1 4 Tydzień 2 2 2  
Ac Zymes - dobroczynne bakterie pochodzące z preparatu są na dłużej zatrzymywane w jelicie i pochwie, bronią przed wtargnięciem szkodliwych dla nas bakterii. Stosowanie: 2 x dziennie po 2 kapsułki , przed posiłkiem.  
Grenn Care - Jej składniki regulują i odnawiają zniszczoną śluzówkę. Green Care sprzyja rozwojowi naturalnej flory, korzystnej dla naszego organizmu, lucerna tworzy dla nich korzystne środowisko do rozwoju. Warto przyjmować ją z AC - Zymes wówczas dobroczynne bakterie pochodzące z preparatu są na dłużej zatrzymywane w jelicie i pochwie, bronią przed wtargnięciem szkodliwych dla nas bakterii. Rozwiązuje problemy u osób, mających zapalenia pęcherza moczowego np. po basenie. Stosowanie: 4 tabletek dziennie przed posiłkiem, lub miedzy posiłkami, ponieważ zawiera się tam duża dawka witaminy K. Można stosować przy wrzodach żołądka.  
EveryMoment- Utrzymuje prawidłowe ph środowiska pochwy, przynosi ulgę. Poprawia intymne zdrowie, nawilża, regeneruje podrażnienia, uelastycznia. Poprawia jakość intymnych zbliżeń zarówna do użytku dla Pań jak i dla Panów. Dobre efekty i ulga przy problemach z hemoroidami. Często stosowane przez kobiety przed wejściem do basenu Stosowanie : Przez pierwsze 2 tygodnie stosuj 2 razy dziennie, później 1 raz dziennie lub wg indywidualnych potrzeb. Utrzymuj higienę i przed zastosowaniem umyj ręce. W okresie menopauzy może pojawić się wysiłkowe nietrzymanie moczu. Jest to niekontrolowany wyciek moczu, który początkowo pojawia się np. przy kichaniu, śmiechu lub noszeniu ciężkich siatek. Występuje to u około 30 % kobiet w mniejszym i większym stopniu. Część kobiet poddaje się zabiegom operacyjnym z bardzo dobrym skutkiem lub intensywnym ćwiczeniom fizycznym, które wzmacniają mięśnie miednicy (Patrz ćwiczenia mięśni dna miednicy) W tym czasie następuje wzrost ciśnienia w jamie brzusznej. Przebyte operacje i otyłość sprzyjają takim powikłaniom. Jeżeli wcześniej występowały tzw. parcia naglące w okresie menopauzy, one się wzmagają. Stany zapalne -zanikowe, zmniejszone ukrwienie w obrębie cewki moczowej i szyjki pęcherza moczowego najczęściej są przyczyną dyskomfortu w tym okresie u kobiet. Okres menopauzy sprzyja takim powikłaniom i jeżeli pojawią się pierwsze objawy nie wolno ich lekceważyć.  

Ćwiczenia mięśni dna miednicy – ćwiczenia Kegla: Ćwiczenia mięśni dna miednicy powinny być wykonywane przez kobietę już po 30 roku życia. Poprawiają one ukrwienie tkanek, uelastyczniaj a oraz wzmacniaj a mięśnie dna miednicy, które podtrzymują pochwę, pęcherz moczowy macicę. Zapobiegają one obniżaniu się nar zadów rodnych, a także poprawiają satysfakcje seksualną. Ułatwiają świadome ” sterowanie” mięśniami.  

Zasady ogólne:
  1. Seria dla ćwiczeń mięśni dna miednicy to 10 powtórzeń.
  2. Podczas ćwiczeń staraj się zachować swój normalny rytm oddechowy, nie wstrzymuj powietrza podczas zaciskania i nie zaciskaj na oddechu.
  3. Zajmij wygodna pozycję, która umożliwi ci rozluźnienie mięśni ud, pośladków, brzucha i przywodzicieli.
  4. Jeśli w trakcie ćwiczeń poczujesz, że coraz słabiej zaciskasz mięśnie- przerwij trening.
  5. Jeśli poczujesz napięcie w dole brzucha, zmniejsz intensywność.
Ćwiczenie 1
 Zaciśnij zwieracze- policz do pięciu- rozluźnij-policz do dziesięciu. Powtórz 10 razy – odpocznij. Ćwiczenie 2
Zaciśnij zwieracze – policz w skurczu do pięciu- rozluźnij – policz do pięciu- zaciśnij – policz do siedmiu- rozluźnij – policz do czternastu. Powtórz pięć razy – odpocznij.  
Ćwiczenie 3
 Zaciśnij zwieracze - policz do pięciu – rozkurcz podziel na dwa, gdy się rozluźnisz policz do piętnastu. Powtórz 10 razy.  

Ćwiczenia wzmacniające:
  • Siedząc na krześle zbliż pośladki, tak, aby kości kulszowe zbliżyły się do siebie – policz do pięciu – rozluźnij. Powtórz 15 razy.
  • Siedząc na krześle, włóż między kolana piłkę lub zwinięty ręcznik i ściśnij kolana - policz do pięciu – rozluźnij. Powtórz 15 razy.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza